torsdag 26 februari 2009

Min Pentax del 2

Jaha, då var det väll dags för del 2 då.

En bild på en blondin slår aldrig fel. Bra focusdjup on än inte perfekt

Levande historisk järnväg, ser på bilden nästan ut som et nöjesparks tåg, men den här är autentisk från 1912. Rörelseoskärpa på träden men tåget är relativt skarpt. Detta trots att de skakade ganska skapligt.

Levande historisk järnväg 2. Det skakar väldigt mycket + kameran är lätt = Skakig bild. Ska nog skruva på en klump nästa gång jag ska filma. (för första delen se "Min Pentax del 1")

Del 3 av videoklippen. Sista delen av resan in på stationen.

Undervattens action. En vecka på hotell, tur och retur flyg, 1200kr. Riktigt underbar pool dessutom, något varmare än vad pooler brukar vara, helt perfekt.

Mer action shots. Fötterna på väg ner i vattnet.

Ännu en bild (bilden är taget vid ett annat hopp). Tyvär tar slutaren upp till 2 sekunder på sig, så man får helt enkelt ställa på manuel focus och trycka på slutaren 2 sekunder före man ska ta bilden. Det finns även sekvens fotografering, men den här scenen var på snabb för det.

Motljus, inget problem.

Utan blixt blir det sämre, men de går fortfarande att se.

En till....

Spanska landsbyggden i 140km/h

Klart vatten, men kalt!

Spanjorer har lite enkelriktat sortimet i sinna affärer.... trevligt.

Genomskinlig flickvänn. Sjävutlösare + 4sekunder exponeringstid. Bilden är tagen på natten, det var helt bäckmörkt ute. Nettan orkar inte stå still i 4 sekunder, så då blir de på de här viset.

Bredbands-TV från 1983....

Svårt att hålla kameran still på motorvägen, men om man lyckas blir de coola bilder.

Actionshot på lekplatsen

Ännu en närbild på nån skum sak som stack upp ur marken.

Grinden i bakgrunden svetsa jag ihop delar på när jag praoade på högstadiet.

Min flickvän tror att hon e snygg :P

Kort slutartid + Vattentät = coola bilder

I Usa är de varmt på julafton :P Inget specielt med den här bilden förutom att jag sjäv lyckas var med.

No shit Sherlock.

Fottat ut igenom rutan medan jag körde. Detta är så närma man kan komma raketuppskjutnings rampen utan att betala pengar. Där sitter fuselang och väntar på att inte få åka iväg :P

Vatten, utan både kolhydrater OCH fet... otroligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar