jag gillar hur du får till biten över motorvägen. I övrigt fascinerad över hur mycket tid du lägger ner på den här bloggen och att kommentera artiklar på nyteknik :P
Tog ca 90 minuter att göra modellerna till de här bilderna, dvs tämligen fort. Och jag kan säga fullständigt ärligt att jag e värdelös på att göra 3D modeller. Jag brukar återanvända modeller ganska hårt med, men i den här bilden är allt nytt utom fordonen.
Faktiskt så jobbar jag över minst en halvtimme varje dag och så tar de ca 100 minuter att köra tur och retur till jobbet, däremot saknar jag TV vilket jag skulle gissa på sparar 2 timmar per dag.
Tycker dessa idéer är mycket intressanta. Synd bara att viljan bland politikerna är så där när det gäller snabbtåg. Sverige måste inse att bil inte är ett framtida transportmedel bland en ökad befolkningsmängd. Vi får helt enkelt inte plats med att alla ska ha en bil var. Tåg i olika former, som beskrevs i föregående blogginlägg, är en bra framtidsinvestering!
Skulle Sverige sats på Transrapid-tekniken från Tyskland skulle vi kunna förhandla till oss många arbetstillfällen för bland annat underleverantörer då det skulle betyda mycket för Transrapid att få ett så stort projekt.
Vilken uppryckning av bilder jämfört med innan - snyggt !! Skaffat ny programvara eller ? :)
En enorm förbättring. Dels blir det ett lyft utseendemässigt men dels ökar förståelsen för att bilderna blir lättare att ta till sig :)
Lycka till med Maglevutredningen, om vi skall komma ikapp "tåget" s.a.s( haha) och haka på asiaterna krävs nog att vi ligger ett steg före och vågar riska sådana projekt istället för att bara "haka på" med konventionella grejjer...
Nej, använder samma som innan, har dock varit lite seriösare.
Försöker dock även i fortsättningen hålla mig till både 2D och 3D eftersom vissa saker blir mycket tydligare i 2D.
Däremot kan tycker jag nog nästan att de är lättare att jobba i 3D. Jag har dock kvar samma gamla skabbiga program, jag är heller inget proffs på 3D, de blir som de blir.
En gammal floskel, "om man kopierar kan man aldrig ligga först"
Infrastruktur är välfärdens motor, om vi ska ligga bra till så måste vi öka farten, annars är de kört. Både Italien och Spanien har satsat hårt på infrastruktur, och sydostasien har kört stenhårt i 20 år nu, de är snart i kapp, både Taiwan och S-korea ligger jämsides och japan har legat före Sverige en längre tid.
Den här bloggen handlar inte om mig, den handlar om verkligheten. Hur vi påverkas av den och hur vi kan påverka den.
Mitt mål är att allt material som finns här skall vara orginalmaterial.
Alla artiklar har jag skrivit, alla bilder har jag gjort, och alla uträkningar har jag utfört. Allt med hög och jämn kvalite.
Om du vill får du gärna kopiera bilder, uträkningar och data från min blogg, men då önskar jag att du även gör en källhänvisning med en länk.
jag gillar hur du får till biten över motorvägen. I övrigt fascinerad över hur mycket tid du lägger ner på den här bloggen och att kommentera artiklar på nyteknik :P
SvaraRaderaHan är väl arbetslös och har oändligt med tid?
SvaraRaderaTog ca 90 minuter att göra modellerna till de här bilderna, dvs tämligen fort. Och jag kan säga fullständigt ärligt att jag e värdelös på att göra 3D modeller. Jag brukar återanvända modeller ganska hårt med, men i den här bilden är allt nytt utom fordonen.
SvaraRaderaFaktiskt så jobbar jag över minst en halvtimme varje dag och så tar de ca 100 minuter att köra tur och retur till jobbet, däremot saknar jag TV vilket jag skulle gissa på sparar 2 timmar per dag.
Hur mycket tid ägnar du åt att titta på tv?
Tycker dessa idéer är mycket intressanta. Synd bara att viljan bland politikerna är så där när det gäller snabbtåg. Sverige måste inse att bil inte är ett framtida transportmedel bland en ökad befolkningsmängd. Vi får helt enkelt inte plats med att alla ska ha en bil var. Tåg i olika former, som beskrevs i föregående blogginlägg, är en bra framtidsinvestering!
SvaraRaderaSkulle Sverige sats på Transrapid-tekniken från Tyskland skulle vi kunna förhandla till oss många arbetstillfällen för bland annat underleverantörer då det skulle betyda mycket för Transrapid att få ett så stort projekt.
Absolut, är inblandat i ett projekt att göra en privat/GNU utredning på maglev i Sverige som ett alternativ till banverkets utredning.
SvaraRaderaVilken uppryckning av bilder jämfört med innan - snyggt !!
SvaraRaderaSkaffat ny programvara eller ? :)
En enorm förbättring. Dels blir det ett lyft utseendemässigt men dels ökar förståelsen för att bilderna blir lättare att ta till sig :)
Lycka till med Maglevutredningen, om vi skall komma ikapp "tåget" s.a.s( haha) och haka på asiaterna krävs nog att vi ligger ett steg före och vågar riska sådana projekt istället för att bara "haka på" med konventionella grejjer...
/K
Nej, använder samma som innan, har dock varit lite seriösare.
SvaraRaderaFörsöker dock även i fortsättningen hålla mig till både 2D och 3D eftersom vissa saker blir mycket tydligare i 2D.
Däremot kan tycker jag nog nästan att de är lättare att jobba i 3D. Jag har dock kvar samma gamla skabbiga program, jag är heller inget proffs på 3D, de blir som de blir.
En gammal floskel, "om man kopierar kan man aldrig ligga först"
Infrastruktur är välfärdens motor, om vi ska ligga bra till så måste vi öka farten, annars är de kört. Både Italien och Spanien har satsat hårt på infrastruktur, och sydostasien har kört stenhårt i 20 år nu, de är snart i kapp, både Taiwan och S-korea ligger jämsides och japan har legat före Sverige en längre tid.